söndag 6 oktober 2013

it is common sense.


....att ge blod.
kan man.
är man frisk.
uppfyller man kraven (18 år, över 50 kg och huvudsakligen frisk).
just do it.

ni förstår inte hur många liv som räddas årligen för att folk med sunt förnuft sliter sig från sin hektiska vardag, offrar 15 minuter, får ett litet stick i armen och ger en påse blod.
utan blodgivarna hade vården förfallit.
blodtransfusioner är pusselbiten som håller allt samman.

och fler blodgivare behövs.

det finns inga ursäkter!


och för att göra det så enkelt för er som möjligt så öppnar imorgon den 7:e oktober malmö blodcentral sin nya fräscha blodcentral på triangeln i malmö centrum.
mitt i smeten för att ni, när ni är och shoppar "nödvändigheter" ;), kan rädda ett liv på samma gång och alldeles gratis.


vi hälsar er alla varmt välkomna och hoppas innerligt att både inbitna-, som nya-, till villbli-blodgivare hälsar på.


läs mer på geblod.nu/skane




jag vill be er, huvudsakligen bosatta i skåne/malmö regionen, att dela detta inlägg eller denna sidlänk till alla ni känner via antingen facebook eller er blogg.

varje delning kan innebära att ett framtida liv räddas.
tänk så.

och tack <3!






ha en fin söndag//jennifer


1 kommentar:

  1. Tack för fint inlägg! Nu fick jag mig en påminnelse om att inte missa min blodgivningstid. Tack!

    Kram Linda

    SvaraRadera